Buraya reklam eklenecek

1 Ağustos 2011 Pazartesi

"Sen-Siz Sorunsalı"

Bu sabah ayırttığım yerin biletini almak için otobüs şirketinin yazıhanesine girdim.Masadaki adama 8 otobüsü 3 numaraya yer ayırtmıştım dedim.Adam bilgisayardan adımı gördü ve "gizem?" dedi.Evet benim dedim.
-Hmm Gizem sana 6.45 otobüsünden yer vereyim mi?
-Peki olur
-Tamam o zaman sana 1 numarayı veriyorum,iyi yolculuklar
-cam kenarı mı?
-evet gizem
-?!!

E iyi bari arkadaşım çıkışta sinemaya da gidelim istersen?Ne de olsa senli benli olduk bile,ben de sana mehmet diyeyim hatta başbaşayken de kuzu diyelim:P Hatta vazgeçtim ben gitmiyorum,gel takılalım biraz?Bu ne samimiyet ya,sen beni tanır mısın?Tanımazsın.Ben seni tanır mıyım?Tanımam.E bu samimiyetin temeli nedir?

Normalde hiç sevmem tanımadığım insanlar tarafından "sen" diye hitap edilmeyi.Konuşmanın bir kuralı vardı.Tanımıyorsan "siz" dersin.Tanıyorsan ve samimiysen " sen" dersin.En azından bizim dilimizde bu böyledir.Ben hastalara da -çok yaşlı teyzeler hariç,onlara teyzecim diyorum- "siz" diye itap ederim bu bir saygı göstergesidir,daha da önemlisi mesafe göstergesidir,senin özeline saygı duyuyorum mesajıdır.

Hiç unutmuyorum geçen sene bir hastanın oğlu,ben odaya girince,"sen öğrenci misin?" dedi,ben de dosyalara bakıyorum osırada.Kafamı kaldırmadan evet dedim.Kaçıncı sınıfsın? dedi,4 dedim,ama hala kafamı kaldırmıyorum.Eee evde mi kalıyorsun sen dedi,evet dedim.E nerde evin dedi?! İçimden "çüşşşşş" dedim,dışımdan buralarda bir yerlerde dedim ve çıktım odadan.Sonra da aklıma takıldı.Bir tek ben miyim acaba tanımadığım insanlara özel sorular sorarken çekinen ve de sormayan.Ne yapacaksın arkadaşım nerede oturduğumu?Ben bu şehirde ailesinden uzak olan bir öğrenci bayanım,hiç mi akıl edemiyorsun senin sorularından rahatsız olabileceğimi?!

Neyse,babamın bu konuyla ilgili bir tezi var.Genç insanların kişilikleri hakkında daha kompleksli ve daha alıngan olduklarını düşünüyor.Böyle şeyler gençken önemliymiş.Ama insan belli bir yaştan sonra umursamıyormuş.Ben buna katılmıyorum.Bence heryaşta önemli ve de saygı belirtisidir.Belki de ben çok şey bekliyorum bilemiyorum.Ama bir hamburegercide siparişimi verdikten sonra ,tek bekleyen insan olarak "siparişim nerde kaldı?" diye sorunca,"1dak sonra getircem sana bekle biraz" cevabı alınca ben şahsen de-li-ri-yo-ruuummmmm....

0 yorum:

Yorum Gönder