Buraya reklam eklenecek

7 Ağustos 2011 Pazar

Bici Bici

Bi aralar "diyet bitene kadar bu blogta yemek içerkli birşeyler göremeyeceksiniz" mi demiştim sanki? Yo yo, demedim öyle bişe :)
Demiş olsam bile yöresel şeyleri tanıtmadan olmaz, dimi ama?

Adana'nın meşhur bici bicisi vardır. Malum memleketimiz yaz aylarında sıcak ve nemden kavrulur, güneş batana kadar sokaklara adım atılmaz, bir hata yapılıp atıldıysa ve hararet bastırıp bayılacak kıvama gelindiğinde Bici Bici tamda o anlarda tüketilmesi gereken şeydir :) Bir numaralı hararet giderici, süper buzlu ve serinletici bir tatlıdır.

Yaz geldi mi Menderes Bulvarında göle bakan yol boyunca sıra sıra dizilir biciciler. Göle doğru da üç beş masa koyarlar kaldırım üstlerine. Hatta ikidir gidiyorum işi büyütüp koca koca koltuklar koyup konforu da sağlamışlar :) Araba koyacak yer bulamazsınız ama hepsinin ayrı müşterisi, ayrı süsleme ve sunum şekli vardır.

Şimdi resimlerle anlatacağım size Bici Bici'mizi :)

İşte Bici'nin aslı budur, nişastanın kaynatılmasıyla elde edilen muhallebimsi fakat farklı, kaygan bir kıvama sahip bu tatlı aslında tatsız birşeydir ama gülsuyu, gıda boyası, buz, pudra şekeri ve meyvelerle süslenerek tatlı bir hal alır.

Yukarda küp küp doğranmış süslenmeyi bekleyen bicileri görüyoruz :)

Bu buz rendelenip kar haline getiriliyor ve hazırlanan bicilerin üzerine konuluyor.

Bunlar kullanılan gıda boyaları. Biciyi yedikten sonra heryeriniz kıpkırmızı oluyor tabiki, oyüzden gece karanlığında yemek en iyisi :)


Gülsuyu, pudra şekeri, ve meyveleri eklenmiş bicilerimiz karşınızda

Daha yakından görüntüsü

Ve buda son olarak farklı bir yerde, farklı bir sunum :)

Ben her zaman ekstra pudra şekeri isterim, zira bici zaten tatsız bişe olduğu için yavan geliyor, fakat bol pudra şekeriyle tatlandırınca enfes bir hal alıyor.

Bu yaz tatlısını ya çok seversiniz ya nefret edersiniz, ortası yoktur.
Birde yine Adana - Mersin etrafında bilinen karsambaç vardır, oda rendelenmiş buzun (yada kışın yaylaya gittiğimizde temiz karları toplayarak yapardık) üzeribe pekmez ilave edilerek yapılır, bi nevi bicinin nişastasız halidir :) Ben karsambacı kışın yemeyi daha çok severdim, bi yandan donarken bi yandan içiniz ısınır. Pekmezi sadece karsambaçla tüketebilirdim, oyüzden yaylada bol bol yapardı babam, anılar anılar :)

Özetle, birgün Adana yada Mersin'e yolunuz düşerse bu lezzetleri denemeden geçmeyin.

Sevgiler :)

0 yorum:

Yorum Gönder