Buraya reklam eklenecek

8 Ağustos 2011 Pazartesi

"Cilt Tipiniz Hangisi?"


Cilt tiplendirmesi genelde çoğu kişi tarafından pek de doğru yapılmaz.Kimi 3 e ayırır ,kimi 5 e.Nette de farklı farklı yorumlar görürsünüz.Ben genelde kullandığım ve bana en doğru gelen sınıflamayı paylaşmak istiyorum.Maksatımız cilt tipimizi doğru teşhis edip,ürünlerimizi buna göre seçmek.Önce beşe ayırıp,sonra 3 ek grup ekleyeceğiz.


Kuru cilt

Kurudan karmaya dönük

Karma

Karmadan yağlıya dönük

Yağlı cilt

Şimdi bakalım bir bu tipler nelermiş.


Kuru cilt---- Cildim kışın hışır hışır oluyor,konuşurken yanaklarım geriliyor.Cildim pul pul dökülüyor.Nemlendirici sürüyorum hüüpp diye çekiyor,10 dak sonra aynaya bakıyorum cildim aynı kurulukta nerdeyse diyorsanız ta taaaa kuru ciltlisiniz.


Kurudan karmaya dönük----Bu bahsettiklerin yanaklarımda had safhada,ama yazın sıcak günlerinde falan t bölgem biraz cıvıklaşıyor,kışın yine kuruyor ama açıkçası hiçbirzaman yanaklarım kadar değil diyorsanız da ta taaaa bu cilt tipindesiniz.


Karma cilt----Yanaklarım kuru,t bölgem yağlı,fondöten sürüyorum t bölgem parlıyor,t bölgeme iyi gelen yanağıma,yanağıma iyi gelen t bölgeme iyi gelmiyor.Yağlı cilt kremleri yanağıma az geliyor,kuru cilt kremi burnumu disko topu yapıyor.Nemlendiricimi sürüyorum,10 dak sonra bir bakıyorum benim burun gene disko topu diyorsanızzz,karma ciltlisiniz.


Karmadan yağlıya dönük----Aslında yanaklarımda yağlı ama şu ana kadar kışın yanaklarımın kuruduğunu hissettiğim de oldu diyorsanız bu tip tam size göre.Karma ciltten farkı,bu kuruma yağlı cilt kremleriyle geçiyor.


Yağlı----Ben elimi ne zaman atsam yüzüme,o yağ elime gelir,benim cildimle anlaşan fondöten,nemlendirici bulmak zordur.Ben nemlendirici sürmesem de benim cildim bana yeter,diyenler de yağlı gruptalar.Yanaklarınızın gözeneklerinin belirgin olması sizin yağlı ciltli olduğunuzu düşündürür.


Bu sınıflamanın ana amacı cilt bakım ürünü seçerken yardımcı olması.Yoksa bilimsel bir değere sahip değil.Bilinmesi gereken birşey de ,herkesin t bölgesinin yanaklarına göre yağlı olacağı ama karma ciltteki farkın bariz olduğu.Bu tipler dışında 2 özelliğe de değinmek lazım.


Hassas cilt----Cildim kızarır,derim incedir,kimseye dokunmayan krem beni kabartır,kaşındırır diyenler bir de bunu ekleyecekler cilt tiplerinin sonuna.


Sivilceli cilt---Çoğu marka sivilceli cilt ürünlerini direkt yağlı ciltlere göre çıkarsa da,diğer cilt tiplerinde de akne olabilir.Tamam yağlı ciltlerde daha sık olur ama diğerlerinde olmaz diye bir kural da yoktur.


Ve soon ekleyeceğimiz kelime de


Yaşlanma belirtilerigösteren/göstermeyen---Yeni çizgiler başladı,lekelenmeler var,elastikiyet kaybı var,cilt sanki eski konturunda değil gibi cümleler kuranlar için bu da cilt tipinin sonuna eklenmeli.


Şimdi bunları birleştirirsek ben karmadan yağlıya dönük sivilceli bir cilde sahibim.Bir başkası kuru,hassas,yaşlanma belirtileri gösteren bir cilde sahip olabilir.Burada her ek bize farklı bir ürün ihtiyacını gösterecektir.


Sivilceli ciltler için rutinimize: Benzoil peroksit,salisilik asit,antibiyotikli kremler ekleyeceğiz


Hassas ciltler için yatıştırıcı maddeler içeren serumlar


Yaşlanma belirtileri gösteren ciltler için:aha lı ürünler,peptitler,retinoik asit


Bunun dışında da cildimizin ilk sınıflandırdığımız tipine uygun temel bir bakım uygulayacağız.Her cilt tipi için bu temel bakım ve ek ürünler de sonraki yazıda.;)

0 yorum:

Yorum Gönder