Buraya reklam eklenecek

30 Ağustos 2011 Salı

SİNÜZİT'İN Mİ VAR DERDİN VAR!

Geçen nette gezinirken buldum bu makaleyi. bir arkadaş sinüzit konusunda yaşadıklarını ve bitkisel tedavi olarak pek rastlanmayan acı kavun,namı değer cırtatan konusunda bilgiler paylaşmış.hoşgörüsüne sığınarak yayınlıyoruz.

Bu sinüzit ne başa bela hastalıkmış,gün geçtikçe yenemeyeceğimi daha iyi anlıyorum-yenmeye çalıştığım da yok gerçi-.Adamın kafasını gözünü zonklatıyo resmen.Hayır ağrısı geçse tıkanıklık yapması bi dert,hatta bu tıkanıklıkla bigün yemek yerken havasızlıktan ölebilir insan,tamam abarttım biraz ama olayın vehameti açısından böyle bi mübalağaya gerek var.On iki ayda toplam kaç gün burnum tıkalı olmadan, rahat rahat nefes alarak geziyorum bilmem(gezmediğim günlerde de burnum tıkalı oluyo tabi).Yazın bile nüksediyo o kadar.Az bi nem kalsın saçta başta,ufak da bi yel yedin mi tamam daha.İşin bitti,hayatla bağlantını kesip sızlan dur.Doktora gidiyosun iki antibiyotik veriyo bi de sabah akşam tuzlu su çek geçer diyo,eyvallah diyosun.Bi haftada bişeyciin kalmıyo.Sonraki haftalarda gene nüksediyo.Kronik hastalıkların kralı bu.Ameliyat bile kâr etmiyor. 

En iyisi bizim üst komşunun yaptıı gibi acı kavunu alıp bi iki damla burna damlatmak.Bi hafta salya sümük gezmiş ama olsun.Senede bikez yapıyorum iyi oluyo diyo adam.Bi de bunun mevsimini iyi ayarlamak lazımmış,mesela sonbahar-kış kreasyonları tam sonuç veriyomuş heralde.Sade mevsimini ayarlamak yetmiyomuş tabi,dozajı tutturamazsan da sakat olabiliyomuş ya da yutmalarda zehirlenme ihtimali varmış.Dikkatli olup denemek lazım. 
Nedir ne değildir dedim oturdum biraz araştırdım bu kavun bitkisini.Meğer ne faydalı bişeymiş.Ben gördüğümde sade patlatmasını bilirdim bunları halbusam. 
Buraya da yazayım da bikaç özelliğini bi işe yarasın: 

acı kavun 
Kabakgiller familyasındandır. Ekseriya çöplüklerde yetişir(bu kısmı kesmedim ki ne kadar mütevazı bi bitki olduunu anlayın diye). Mavi yeşil yapraklı sert kaba tüylü sürüngen(bak şu tevazuya) otsu bir bitkidir. Akdeniz bölgesinde çok rastlanır(çok tatilgen bi bitki ayrıca). Oval meyvelerinin içindeki sıvıdan sulandırılarak ve köklerinden infüzyon yolu ile faydalanılır. 

Acı kavun  ve sinüzit tedavisinde kullanımı ile ilgili şurada da bir makale var.


0 yorum:

Yorum Gönder