Buraya reklam eklenecek

8 Ağustos 2011 Pazartesi

Mis Gibi Pastane Poğaçası


Önce profiteroller,şimdi poğaçalar. Sapıttım bu hafta farkındayım. Son iki haftadır iştahım inanılmaz açık, hele geçen hafta 4 gün falan fast food takışmışımdır herhalde:))) Pişman mıyım hayırrrrrr, bi daha olsun bi daha yaparım:P Ama söz verdim kendime biraz dikkat etmem gerekiyor. İşin komik kısmı kilo vermişim 49um:P 2 hafta falan sınır koyuorum kendime sevgili okuyucu bahar kapıya dayandı kilo almanın alemi yok dimi:P Neyse ben poğaçamın tarifini veriim hemen, seviorum şu yemek işini yaa. Mutfağım mutfak gibi olsun,pastane gibi koksun, bir şeyler deniym çok çok zevkli:)))

-1 paket oda sıc. margarin
-1 çay bardağı ılık süt
-1 çay bardağı ılık su
-1 paket instant maya
-2 çorba kaşığına yakın toz şeker
-1 çorba kaşığı tuz
-2 yumurta( 1i içine,1 i üstüne)
-Aldığı kadar un
-1 çay kaşığı mahlep

- Margarini elle ez yumuşasın, yumurtayı ekle birbirine yedir. Süt,su,maya,şeker,tuz,un ve mahlebi ekle iyice yoğur. Ele yapışmayacak kıvamda bir hamur olsun. Malum kulak memesi kıvamı:P Hamurun üstünü kapat 15 dakika dinlendir. Sonra tepside şekillendir 1 saat de tepside dinlensin. Üzerine yumurta sarısı sürüp çatalla çiz, isteğe göre susam, çörek otu serp.Önceden ısıtılmış fırında 180c pişsin. Ben içlerini boş yaptım size kalmış içine ne koyacağınız hamur güzel oluyor ne koysanız yakışır. Tam pastane poğaçası gibi puf puf bi tarif. İnternetten almıştım tarifi ama nerden unuttum kara kaplı defterime not etmişim. Hatırlarsam kaynak belirtirim:)

0 yorum:

Yorum Gönder