Buraya reklam eklenecek

2 Ağustos 2011 Salı

"Evde Aspirinli Tonik Yapma Macerası:)"

Makeupalley de aspirinli toniğin ve elma sirkeli toniğin birçok hayranı vardı.Herkes ciltlerine çok iyi geldiğini söylüyordu.Düşününce sivilceler geçsin diye salisilik asitli ürünler sürüyoruz ve aspirinde de asetilsalisilik asit var.Yani asetil kısmı cildimizin bundan yararlanmasını etkiler mi sorusunun cevabını bilebilecek kadar kimya bilgisine sahip değilim.Elma sirkesinin cilde faydası var mı,bu da pek emin olduğum bir konu değil ama çok duydum ve bu kadar çok memnun olanı da olunca bir de ben deneyeyim dedim.

Öncelikle eski bir tonik şişesini boşalttım,güzelce yıkadım,içinde bir süre su bekletip o suyu da döktüm.Elma sirkesi aldım.Diğer malzemelerim ise evde vardı.Aspirin,body shop çayağacı yağı,cleocin t sivilceler için antibiyotik.Gördüğünüz üzere ben sirkeli ve aspirinli toniği ayrı ayrı denemek yerine birleştirdim kendi kafamda ve mua da aloe vera jeli konulmuştu genelde ama herkesin formülü farklıydı.Ben de kendiminkini yarattım.
Öncelikle bir bardak içme suyu koydum şişeme ve 1/3 bardak elma sirkesi ekledim.Cleocin T'den yarım şişe,body shop çay ağacı yağının ise ortalama 1/3nü koydum.Çay ağacı yağı suyla karıştığı an süt beyaz bir renge döndü ama çalkalayınca gayet homojen dağıldı.Bunu açıkçası yüzde yüz saf çay ağacı yağı olmamasından,içinde alkol içermesinden olduğunu düşündüm.Aspirine gelince,etkili olabilmesi için 100mlye 1000mg gelecek şekilde koymak gerektiği yazıyordu.Bendekiler bebe aspirini olduğu ve tanesi 100 mg olduğundan,200ml'lik toniğim için 20 adet bebe aspirini gerekiyordu ki ben de sadece 10 tane olduğundan ,10 tane koydum kalanını yarın ekleyeceğim.
Gelelim izlenimlerime...Aspirin maskesi yapanlar bilirler aspirin suda erimez taneli olarak kalır bu yüzden bu toniği her kullanımdan önce çalkalamak gerekiyor.
Sirkenin kokusu keskin ama çay ağacı yağı ve cleocin karışımı özellikle de çay ağacı yağı bu kokuyu oldukça bastırdı.
Sonuç renksiz,body shopun çay apacı serisi toniği gibi kokan bir sıvı oldu.
Bu tarifi uygulamak isterseniz,koku hafiflesin diye demlenmiş yeşil çay karıştıran da var ,aklınızda bulunsun.
Toniği suratıma ilk sürdüğümde yapış yapış olmasından korktum ama birkaç dakika içinde cildim iyice emdi ve cildim gayet normal oldu.
Yağlı ciltli biri olarak,üstüne nemlendirici sürme ihtiyacı hissetmedim.
Hassas ciltliler kesinlikle kullanmamalı,kırmızılıkları arttırır.
Buzdolabında saklamak sanırım en iyisi.
Romantik bir akşamdan önce suratınıza sürmeyin lakin kokusu uygun değil.=)
Ve son olarak buu toniği bir süre daha deneyeceğim ve bakalım dedikleri kadar var mı buradan size bildireceğim.;) Beni bekleyiinnn.;)

0 yorum:

Yorum Gönder