Buraya reklam eklenecek

3 Ağustos 2011 Çarşamba

"Parayla Rezil Olma Durumu"

Bugün arkadaşımla Stradivarius'da gezinirken beğendiğimiz şeyleri alıp kabine girdik.Kimse de kaç parça diye sormadı.Sonra aldığım şeylerin birkaçının bedenleri olmadı ve ben çıkıp uygun bedenlerini aldım geldim.Bu sefer bir bayan kaç parça diye sordu,üşenmedi kabine girdi,saydı sonra da."Bunlar 8 parça oluyor,6'dan fazla olmaz" dedi.E tamam dedim,şu 2 bluz sizde kalsın,ben şunları deneyip bakayım.Neyse 5 dak sonra bayanın yanına gidip bluzları sorduğumda:"Hmm burda yoklar,herhalde gitti onlar." dedi!

E tabi siz bilmiyo musunuz,bluzlar böyledir sıkılınca kalkıp giderler.Genel davranışları bu yöndedir.Hiçbir bluz sizi beklemez.:p

Hayır yani bluzunda dadeğilim de merak ediyorum,neden mağazalarda satış elemanları var?Ürün bakarken yardım eden olmuyor,aldım denedim olmadı,beden getiren olmuyor,gittim bedenimi buldum fazla parça diye kabine alınmıyor ki bir bakıma hırsız muamelesi görüyorsunuz,sonra 2 dak şuna bakın diyorsunuz sizi yine sallayan olmuyor,e bir de kabindeki ürünleri de alıp toplayıp çıkışta teslim etmek sizin göreviniz.Peki bu satış görevliler ne işe yarıyor?Sadece katlıyorlar mı?Artık bu mudur yani görevleri bu insanların?

Eskiden hatırlıyorum Mango'ya giderdim bir görevli devamlı yardımcı olurdu.Bedenimi getirirdi,yorum yapardı,satış elemanı "satmaya" çalışırdı doğal olarak.Şimdi ise herşeyi yine alıcı yapacak,satıcı ne yapacak?E onlar yapsa yapsa surat yapacak!
Ben bir müşteri olarak mümkün olduğunca dağıtmadan bakmaya çalışıyorum,insanlara eziyet olmasın sonuçta diyorum,birşey sorarken kibarca soruyorum,sonuçta orada çalışanlar da benim yaşıtım genç bayanlar bunu biliyorum.Ama şu yeni mağaza sistemini hiç anlayamıyorum.Bir de bu olay indirim yokken,mağazada 5-6 kişi varken oluyor,inidirmde o kadar kişinin arasında zaten bir beklentim de olmuyor.

Bundan 1-2 ay önce arkadaşıma pudra almaya mac'e gittik.İstediğimiz ürünü gösterdik,hangi renk olur acaba deneyelim dedik.Bayan da ,tamam elinizde deneyelim verin elinizi dedi!Hani bunu watsonsda falan söyleseler umursamam ama güya macin muası söylüyor bunu!Sonra biz yüzde deneyin deyince bayan denedi,ben bu renk olmadı dedim,hayır oldu dedi,hayır beğenmedik dedim,iyi o zaman siz renk bulun isterseniz dedi!En iyisi siz yardım etmeyin dedim ben de.Sonra da bayan kıvırmaya çalıştı,hastayım biraz dedi.Hastaysanız işe gelmeyin ya da söyleyin dedim,biliyor musunuz benin hasta olup okula gitmeme,gidersem de hiçbir hocaya terslenmeye hakkım yok sizin neden var diye sordum.E sonra da bayan ne istesek denedi,kibarlaştı,çıkışta gülücüklerle uğurladı,kusura bakmayın deyip durdu.

E bu mudur yani?Günümüzde birşey satın alabilmek için bin dereden su mu getirmek gerekiyor?Yoksa ben mi bahtsız bedeviyim.Valla anlamadım,hiç anlamadım..Ama alışveriş edesim kalmadı.Ve artık kibar olmamaya karar verdim.Birkaç gündür hastanede giymek için deli gibi yeşil kunduralarda crocs arıyorum,denediğim terliği de kaldırıp yerine koyuyorum.Ama yine bir satış görevlisi yardım etmeyip tersleyince bütün denediğim terlikleri yerde bıraktım mı?Bıraktım.Pişman mıyım?Değilim.Bir daha olsa gene yapar mıyım?Evet artık yaparım..

0 yorum:

Yorum Gönder